lauantai 27. helmikuuta 2010

0-voitto saavutettu ja samalla tulos maajoukkuekarsintoja varten!!!







JEEEEE!!!! Mä oon NIIN iloinen. Onnistuttiin Balin kanssa nappiin tänään oman seuran kisoissa hyppyradalla. Käytin käsiä, liikuin ja otin kontaktin koiraan ajoissa vaikeissa kohdissa ja käännöksissä. Saatiin aikaiseksi tällä meiningillä 0 ja ihanneajan alitustakin 10,52 sekuntia etenemisnopeudella 4,75 m/s ja voitettiin! Siitähän sitten tietenkin saatiin meidän ensimmäinen serti 3.-luokassa, eli laitettiin Balin hyppyvaliokello käyntiin.
Ongelmiakin oli kisoissa, kolmeen kisaan kun osallistuttiin. Kaikissa oli lähdössä ongelmia, Bali nyki ja meinasi varastaa hiipparoimalla. Se on mun omaa tyhmyyttäni se, että tällainen ongelma on nyt ilmaantunut. Se juontaa viime kisoista, kun viimeisellä radalla annoin Balin hiipparoida ekaa hyppyä lähemmäs ja sitten annoin sille sen jo tullessa luvan hypätä. Mutta nyt ei saanut likka periksi, palautin aina takaisin istumaan paikalleen. Ja niin teen muuten vastaisuudessakin, koska en halua tästä mitään ongelmaa. Otan jatkossa vaikka sitten hylyn, jos varastaa ja ohittaa ekan esteen. Aion mennä tässä lähiaikoina epävirallisiin treenaan tätä juttua takaisin kuntoon, kun siellä saa palkata koiran ja silti tehdä radan loppuun.
Tietenkään mulla ei ole sitä meidän onnistunutta rataa videoituna, mutta laitetaan tänne nyt tämä meidän toka rata. Mulla tippui taskusta lähdössä nenäliinakin, ja mietin siinä, että hylätäänköhän mut sen takia. Onneksi ei. Tässä se rata: http://www.youtube.com/watch?v=QIPZh7o3FBQ Ensimmäiset esteet sujuivat ok, mutta sitten meinasin kompastua siinä kohtia kun Bali meni putkeen ja mä olen menossa ottamaan sitä vastaan hypylle. Kyllä se tossa näkyykin, kun mun toinen jalka hiukka notkahtaa. Jotenkin sitten sekosi rytmi siinä kohtia ja Bali sinkoaa sinne putkesta, minne nenu ensin näyttää :D No sitten mennään kepeille, jossa Bali jättää pari viimeistä keppiä pujottelematta. Olin siitäkin ihmeissäni, kun mielestäni pidin kättäkin siinä sivullani pujottelun aikana. Putki on melko lähellä pujottelun loppua, että oliskos se sitten ollut jokin syy sille, että näin kävi. En muuten tätä pohtisi tähän tyyliin, mutta kun meidän jälkeen radalle mennyt koira teki ihan saman ja ihan samassa keppivälissä. Kyseessä oli hyvin Balin tyyppinen villakoira, jolle tuo kävi. No mutta loppu rata meni sitten kommelluksitta.
Viimeinen agirata oli mun sössimiseni. Alku meni hienosti, mutta hyppy numero 9.n edessä Bali teki semmosen ringin, kun olin ohjauksessani myöhässä. Siitä tuli kieltovirhe, ja sekös mua harmitti. En jatkanut rataa suunnitelmani mukaisesti, vaan otin typerän asenteen, että antaa mennä miten menee ja olin väärällä puolen A-estettä. Seuraava hyppy meni oikein, mutta sitä seuraava meni väärästä suunnasta Matka jatkui kepeille, putkelle ja hypylle ihan ok:sti. Keinukin meni ihan sääntöjen puitteissa ok, mutta Bali lähti kontaktilta ilman mun lupaa joten sanoin "HYI" ja otin koko esteen uudelleen ja mentiin radalta pois. Bali varmaan ajatteli, että paska-Jossu, ku ite sössii. Mutta pakko olla vaan jämpti.
Kaikki radat oli kyllä oikein kivoja, perus agilityä. Ansakohtia oli, mutta radat olisi ollut meidänkin ihan mahdollista viedä nollilla läpi.

Meidän viime viikko sujuikin Balin osalta ilman treenejä, kun sain päähäni torstaina (joka on siis meidän treenipäivä, kun on pienryhmän treenit) käydä puoliksi vitsillä puoliksi tosissaan tavismalli castingissä tuossa Raision isossa kauppakeskuksessa. Oli pakko mennä, kun oltiin työkaverini kanssa koko viikko naurettettu radiossa tapahtumasta pyörineelle mainokselle. Hiukan mulle tietty tuli tuosta huono omatunto, mutta toisaalta me ollaan Balin kanssa kesästä saakka treenattu todella säntillisesti. Tulipa siinä samalla sitten tekosyy poiketa alennusmyynneissä ja ostaa pari vaatetta.

Hyviä uutisia tuli muuten viime viikolla: Ilmoitin Ulpun pienryhmäpaikka jonoon ja jo parin päivän kuluttua mulle tulikin mailia meidän seuran koulutusvastaavalta, että olisi perjantaina ryhmäpaikka klo 20-21.3o ryhmässä jossa on möllitasoisiakin koiria. Olin tosiaan Ulpun taitotasoksi ilmoittanut, että osaa esteet jotenkuten. No, me sitten eilen oltiin Ulpukan kanssa treenaamassa, ja tykkäsin tosi paljon tuosta ryhmästä. Ryhmässä oli kaikkia agivaliosta ja kolmosluokkalaisesta mölleihin. Meille oli Ulpun kanssa oma rata, onneksi. Sellainen lyhyt 6-7 esteen pätkä. Tuollaisista onkin meidän hyvä aloittaa rataharjoittelua, kun ei olla mitään kunnon pätkiä tehty juurikaan. Viereinen kenttä oli lisäksi loppuajan tyhjänä, joten käytin sitä hyödyksi ja treenasin Ulpun kanssa esteitä paremmiksi sillä välin, kun muut tekivät rataa. Hurjaa edistystä tapahtui treenien aikana keppien kanssa. Tekemisen intoa tuolla punapäällä tuntuu riittävän, joten siksikin sen kanssa on tällaista harrasteltava.

Tokoa ollaan Ulpun kanssa treenattu kotona sisällä. En tiedä, oliko aloittelijan tuuria viimeksi, vai mitä, mutta Ulpu ei haukahtanut luoksetulossa. Voi tietenkin olla, että haukahtaa seuraavan kerran, kun aihetta treenataan. Mutta hyvää sekin harjoittelu tekee, mennään sitten toko-kokeeseen joskus tai ei.

Tuli ilmoitettua Tyyne suuren pähkäilyn lopputuloksena Villakoirien erikoisnäyttelyyn, joka on siis 27.3.2010 Helsingissä Kaapelitehtaalla viime vuotiseen tapaan. Mä pohdin, että ilmoitanko 1, 2 vai kaikki 3 mukaan. Päädyin kuitenkin ilmoittamaan vain yhden, koska en pysty kaikkia itse esittämään kuitenkaan, kun ovat samaa rotua ja narttuja. Tyyneen päädyin sen vuoksi, että sille tällä hetkellä eniten toivoisin sertiä. Ulpu ei tarvitse nyt sellaista (koska on alle 2 vuotta ja saanut 2 sertiä jo) ja Balin haluan oikeastaan viedä mieluiten kansainväliseen näyttelyyn hakemaan tulosta, joka riittää agilityssä joka tilanteessa. Ja senkin takia on kiva lähteä reissuun Tyynen kanssa, kun näiden kahden muun kanssa on näitä "agilitykotkotuksia", joita Tyyne-prinsessalla ei ole. Kuten olen aiemminkin kertonut, niin Tyyne on prinsessa isolla P:llä ja nauttii huomiosta, rapsuttelusta ja kainaloisena olosta. Silloinhan on ihan oikeutettua, että prinsessa pääseen kaksistaan mun kanssa "naisten reíssuun" näyttelyyn päiväksi ja saa kaiken mun huomion. Bali ja Ulpukin pääsevät mukaan, mikäli en saa niille hoitajaa siksi päiväksi, mutta ovat vaan turisteina mukana. Erikoisnäyttelyyn kun onneksi saa viedä turistejakin, kunhan rokotukset ovat kunnossa.

Ensi viikonloppuna meillä onkin jälleen naapuriseura ATT:n kisat, jossa meillä on Balin kanssa 3 starttia. Sitä ennen treenaillaan valmennusryhmässä ja omassa ryhmässä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti